بررسی بازار - 02.02.2015
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بررسی بازار - 02.02.2015
دو شنبه 13 بهمن 1393 ساعت 22:8 | بازدید : 498 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بررسی بازار - 02.02.2015

شاخص های جهانی سهام در روز جمعه ریزش پیدا کردند. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده که در سه ماهۀ سوم رشدی 5درصدی داشت در سه ماهۀ چهارم 2.6% رشد پیدا کرد که بدتر از حد انتظار بود. اقتصاد ایالات متحده طی سال گذشته 2.4% رشد پیدا کرد که از رقم رشد 2.2% برای سال 2013 بیشتر است. اکثر بانک های سرمایه گذاری پیش بینی می کنند که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهۀ نخست سال جاری میلادی 2.5% رشد پیدا کرد. شاخص های Dow و S&P500 در طی هفته 2.8% سقوط کرد و برای شاخص Nasdaq افتی 2.6درصدی به ثبت رسید. در مجموع ماه ژانویه شاخص های Dow و S&P 500 و Nasdaq به ترتیب 3.6% و 3.1% و 2.1% سقوط کردند. حجم معاملات در بورس های سهام ایالات متحده در روز جمعه به 8.5 میلیارد سهم رسید که 22% بالاتر از میانگین پنج روزه می باشد.

 

Dow Jones Industrial Average
 


 

توجه داشته باشید که شاخص دلار تقریباً واکنشی به آمار اقتصاد کلان نشان نداد. این شاخص در ماه ژانویه برای هفتمین ماه متوالی رشد کرد که بیشترین میزان رشد ممتد از سال 1971 تاکنون می باشد. به اعتقاد ما اخبار منفی منتشر شده از سوی یونان در روز جمعه که موجب ضعف یورو شد، به رشد شاخص دلار کمک کرد. شاخص های مثبت دیگر نیز خبر بد مربوط به ضعف رشد تولید ناخالص داخلی را جبران کردند. مخارج مصرف کننده در سه ماهۀ چهارم سال قبل میلادی 4.3% رشد پیدا کرد که بیشترین میزان افزایش گزارش شده از سه ماۀ نخست سال 2006 تاکنون می باشد. شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده متعلق به دانشگاه میشیگان به بالاترین سطح خود از ژانویۀ 2004 تاکنون رسید. اعتقاد ما بر این است که این مربوط به کاهش 43درصدی قیمت نفت در ایالات متحده از ماه ژوئیۀ سال قبل تاکنون می شود. با توجه به نرخ پایین تورم به احتمال زیاد فدرال ریزرو نرخ های بهره را افزایش دهد. امروز در ساعت 13:30 CET آمار مربوط به درآمد فردی و مخارج فردی در ایالات متحده برای ماه دسامبر منتشر خواهد شد که احتمال می رود منفی باشند. شاخص مدیران خرید بخش تولید متعلق به Markit نیز در ساعت 14:45 CET و در ادامه شاخص مدیران خرید بخش تولید متعلق به ISM مخارج ساخت و ساز برای ماه دسامبر در ساعت 15:00 CET منتشر خواهند شد. تخمین اولیه، خنثی است.

شاخص های سهام اروپا امروز همراه با شاخص های آتی ایالات متحده رشد پیدا کردند. مسئولین جدید یونانی اعلام کردند که آسیب زدن به بانک ها یا جایگزین کردن مدیران بانکی با مسئولین حزب در برنامه های شان نیست. این بیانیه باعث شد تا شاخص سهام ATG رشدی 5.7درصدی پیدا کند که دیگر شاخص ها را نیز تقویت کرد. امروز صبح چندین شاخص مدیران خرید بخش تولید مربوط به کشورهای اروپایی و دیگر کشورها منتشر شدند که خنثی بودند. انتظار نمی رود که امروز هیچ آمار اقتصادی مهمی در اروپا منتشر شود.

شاخص Nikkei امروز ریزش داشت که به دلیل درآمد ضعیف شرکت های Konica Minolta و Seiko Epson بود که ارزش سهام شان به ترتیب 9.4% و 10.1% سقوط داشت. تقویت ارزش ین و آمار اقتصادی منفی چین فشار بیشتری بر سهام وارد کردند. فعالان بازار انتظار دارند که آمار اقتصاد اندکی در این هفته در ژاپن منتشر شوند.

شاخص مدیران خرید بخش تولید چین برای اولین بار طی 2.5 سال اخیر به زیر رقم 50 و به عدد 49.8 رسید که تاثیری منفی بر قیمت های آتی چندین کالا داشت.

 

Brent
 


 

بزرگترین اعتصاب کاگران نفتی در ایالات متحده از سال 1980 تاکنون باعث افزایش قیمت های جهانی نفت شد. 3.8 هزار فعال در 9 پالایشگاه فعال هستند که 10% از تولید نفت در ایالات متحده را انجام می دهد. Baker Hughes اعلام کرد که در هفتۀ گذشته 94 حلقه چاه نفت را بسته است که بیشترین میزان از سال 1987 تاکنون است و هشتمین هفتۀ کاهش تعداد چاه های نفتی محسوب می شود و همین امر نیز روی قیمت های نفت تاثیر گذاشت. 1223 چاه نفتی فعال همچنان باقی مانده اند: از رقم اوج 1609 پمپ نفتی در سال 2014 تاکنون تعداد چاه ها فعال یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

 

Wheat
 


 

قیمت های آتی غلات تحت تاثیر تخمین ها برای آب و هوای خوب، به کاهش ادامه می دهند. اعتقاد ما این است که کاهش قیمت نفت نیز تاثیری منفی داشت که بخش مهمی از هزینه های تولید غلات به شمار می رود. کاهش قیمت های نفت همچنین تقاضا برای سوخت بیولوژیک را کاهش داد. از نظر سرمایه گذاران این باعث می شود کشاورزان بجای کاشت محصولات سوخت بیولوژیک به کاشت غلات رو آورند. به عامل ارز در کشورهای تولیدکننده نیز باید توجه شود. ارزش رئال برزیل، روبل روسیه و دلار کانادا در برابر دلار آمریکا کاهش پیدا کردند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 270
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 383
:: بازدید ماه : 2329
:: بازدید سال : 11229
:: بازدید کلی : 131770